Najczęstsze pytania i problemy

FAQ – czyli najczęstsze pytania i problemy

Co zrobić przed aktualizacją programu?

Przed wykonaniem aktualizacji programu KONIECZNE JEST wykonanie kopii zapasowej bazy danych programu.

(Szczegółowe informacji na ten temat znajdą Państwo w instrukcji obsługi w zakładce Zaawansowane -> Kopia zapasowa bazy)

INSTRUKCJA OBSŁUGI

Dodatkowo jeżeli w poprzedniej wersji programu dokonywali Państwo zmian w aplikacji , konieczne będzie wykonanie kopii zapasowej szablonów z edytora szablonów.

 

Co zrobić, gdy program uruchamia się w trybie ,,Licencja tylko do odczytu"?

Tryb ,,Licencja do odczytu” oznacza, że licencja programu Ortodoncja wygasła i konieczne będzie wydłużenie licencji. Czasami jednak program może uruchomić się w takim trybie mimo posiadanej aktywnej licencji programu Ortodoncja. Przyczyn takiego stanu może być kilka min. program nie był uruchamiany od dłuższego czasu oraz nie miał połączenia z internetem, lub doszło do aktualizacji systemu Windows w wyniku czego doszło do zmiany identyfikatora komputera (A)/(B).

Prosimy się nie martwić, problem można bardzo szybko rozwiązać.

Na pewno niezbędne będzie skontaktowanie się z nami ( +48 608 452 101 lub +48 882 48 10 10).

Zanim jednak zadzwonisz do nas prosimy, abyś sprawdził/a szczegóły licencji.

Podczas uruchamiania programu powinien pojawić się komunikat . We wskazanym komunikacie prosimy o wybranie  opcji , a następnie skontaktowanie się z nami. Będą nam potrzebne wszystkie trzy dane wyszczególnione w szczegółach licencji  tj. klucz programu oraz identyfikator komputera A/B.

W przypadku, gdy podczas uruchamiania programu nie wyskakuje komunikat . Prosimy z paska narzędzi w programie wybrać opcję , a następnie . Następnie skontaktowanie się z nami. Będą nam potrzebne wszystkie trzy dane wyszczególnione w szczegółach licencji  tj. klucz programu oraz identyfikator komputera A/B.

Co zrobić, gdy podczas rejestracji programu wyskakuje komunikat ,,Wersja została już wcześniej zarejestrowana"?

Komunikat ,,Błąd – wersja została już wcześniej zarejestrowana” pojawia się w sytuacji, gdy program był już wcześniej zainstalowany na używanym laptopie/komputerze.

W przypadku pojawienia się tego komunikatu podczas rejestracji programu prosimy o skontaktowanie się z nami ( +48 608 452 101 lub +48 882 48 10 10).

Zanim jednak zadzwonisz do nas prosimy, abyś sprawdził/a szczegóły licencji.

W tym celu należy rozwinąć z paska zadań Windowsa ukryte ikony i znaleźć miniaturę programu.

Klikając prawym przyciskiem myszy na miniaturę loga programu wyświetlą się nam dodatkowe funkcje.

W efekcie wyświetli się okno ze szczegółami licencji.

Następnie prosimy o skontaktowanie się z nami. Będą nam potrzebne wszystkie trzy dane wyszczególnione w szczegółach licencji  tj. klucz programu oraz identyfikator komputera A/B.

Jak przenieś bazę danych ze starego komputera do nowego?

Przenoszenie bazy danych jest proste i wymaga wykonania kilku czynności.

  1. Zrobienie kopii zapasowej na dysku zewnętrznym.
  2. Zainstalowanie programu na nowym komputerze.
  3. Rejestracja programu.
  4. Wgranie i konwersja bazy.

Wszystkie te etapy są dokładnie opisane w instrukcji obsługi programu Ortodoncja 9.

Zapraszamy, do zapoznania się z działem ,,Przenoszenie bazy do nowego komputera”

 

Gdzie znaleźć szczegóły licencji?

Szczegóły licencji to pierwsza rzecz o jaką spytamy w chwili pojawienia się problemów z funkcjonowaniem programu.

Są to niezbędne dla nas informacje, które umożliwią zdiagnozowanie problemu.


JAK ZNALEŹĆ W PROGRAMIE SZCZEGÓŁY LICENCJI?

W programie szczegóły licencji można znaleźć w dwóch miejscach.

  1. Po uruchomieniu programu w zakładce ,,Pomoc”, a następnie ,,Szczegóły licencji programu”.

W efekcie otworzy się nowe okno ze szczegółami licencji.

LUB

2. Korzystając z paska narzędzi systemu Windows.

Po znalezieniu miniatury ikony programu Ortodoncja, należy kliknąć w nią prawym przyciskiem i wybrać ,,Szczegóły licencji” z paska zadań.

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH