Komunikacja SMS z pacjentami w programie Ortodoncja
Uruchomienie.
Aby uruchomić komunikację SMS należy:
Na stronie mprofi.pl
- Założyć konto na platformie mProfi
Wejść na stronę mprofi.pl i wybrać Rejestracja.
W czasie rejestracji na podany w formularzu adres email i nr telefonu przesłane zostają informacje umożliwiające weryfikację użytkownika.
- Po poprawnej rejestracji należy zalogować się do serwisu mprofi.pl i utworzyć specjalny token który służy do identyfikacji wysyłki SMS.
W menu wybrać Ustawienia, Użytkownicy, przy podanym adresie email wybrać edycja.
Wprowadzić Imię i nazwisko i zapisać zmiany
- Wybrać zakładkę API, API Wiadomości i +stwórz nowy token
Wprowadzamy nazwę tokenu np SMS, wybieramy wcześniej wprowadzonego użytkownika, Kanał wysyłki, Sprawdzenie statusu (Pull) i zapisać zmiany
- Ustawić utworzony Token jako aktywny
- Skopiować Token API
W programie Ortodoncja (Ustawień dokonujemy na serwerze)
- Wejść w Ustawienia / Komunikacja
- Zaznaczyć Włącz komunikację sms z pacjentami
- Wkleić skopiowany wcześniej Klucz Api
- Dodać Skróconą nazwę jednostki organizacyjnej
- Można wprowadzić również dodatkową linię przesyłaną w SMS pod informacją przypominającą o wizycie
- Zatwierdzić OK.
Wysyłanie wiadomości
Po zaplanowaniu wizyty w terminarzu program co 5 min sprawdza przygotowane wiadomości do pacjentów i przekazuje je do kolejki wysyłek. Tam czekają na wysłanie.
Wiadomości przypominające o wizycie wysyłane są na dzień przed wizytą.
Wiadomości dotyczące wizyt zaplanowanych na sobotę, niedzielę i poniedziałek wysyłane są w piątek poprzedzający wizyty. Wysyłanie odbywa się w godzinach 8:00 do 22:00 co 30 minut.
W terminarzu najeżdżając myszą na zaplanowaną wizytę możemy zobaczyć status wiadomości SMS.
Możliwe statusy:
- Wiadomość przygotowana do wysłania. Oznacza że wiadomość została zapisana do kolejki ale jest jeszcze lokalnie przechowana. Co minutę program synchronizuje stan wiadomości. Taka wiadomość zostanie przesłana w kolejnym cyklu (za minutę ) lub zaraz po uzyskaniu połączenia internetowego jeśli chwilowo takiego nie było.
- Wiadomość wysłana. Wiadomość poprawnie przygotowana i oczekuje odpowiedniego terminu wysyłki. Dzień przed wizytą zostanie przesłana.
- Wiadomość nie wysłana – Klient nie miał wpisanego nr telefonu lub wizyta dotyczy tego samego dnia (jest umówiona na dzisiaj). Jak w przypadku wiadomości email nie wysyłamy takiego powiadomienia.
- Błąd – wiadomość nie dostarczona. Błędny klucz API, Błędny nr telefonu, Operator nie był w stanie przetworzyć wiadomości
- Wiadomość w trakcie przetwarzania – aktualnie wysyłana przez operatora lub jeszcze nie wysłana z powodu braku środków na koncie
- Wiadomość dostarczona. Poprawnie wysłana i jest na telefonie pacjenta
- SMS – Sprawdź stan konta na mprofi.pl być może brakuje środków na wysłanie sms. Taki komunikat kiedy nie ma już środków do wysłania wiadomości
Każda wiadomość o zaplanowanej wizycie może być anulowana, jeśli nie została jeszcze wysłana poprzez usunięcie wizyty z terminarza, lub klikając prawym przyciskiem myszy na wizycie i wybierając “ Nie wysyłaj wiadomości SMS.
Wiadomości przed wysłaniem mogą być modyfikowane jednak aby wpłynąć na wysyłkę wiadomości zmiana musi być dokonana najpóźniej 24 godziny przed wizytą.
Obsłużone są zdarzenia.
- Usunięcie wizyty z terminarza
- Przesunięcie wizyty na inny termin
- Zmiana numeru telefonu pacjenta
- Zmiana pacjenta w wizycie
- Oznaczenie “Nie wysyłaj wiadomości SMS”
Możliwe jest pobieranie odpowiedzi SMS od klientów. W tym celu prosimy o kontakt z biurem Ortobajt.
Pacjent po otrzymaniu wiadomości SMS przypominającej o zaplanowanej wizycie może w smartfonie wybrać odpowiedz i wprowadzić treść która zostanie później przesłana do Ortodoncji.
Odpowiedź zobaczymy w terminarzu najeżdżając na zaplanowaną wizytę.