Komunikacja SMS

Komunikacja SMS z pacjentami w programie Ortodoncja

Uruchomienie.

Aby uruchomić komunikację SMS należy:

Na stronie mprofi.pl

  1. Założyć konto na platformie mProfi

Wejść na stronę mprofi.pl i wybrać Rejestracja.

W czasie rejestracji na podany w formularzu adres email i nr telefonu przesłane zostają informacje umożliwiające weryfikację użytkownika.

  1. Po poprawnej rejestracji należy zalogować się do serwisu mprofi.pl i utworzyć specjalny token który służy do identyfikacji wysyłki SMS. 

W menu wybrać Ustawienia, Użytkownicy, przy podanym adresie email wybrać edycja. 

Wprowadzić Imię i nazwisko i zapisać zmiany 

  1. Wybrać zakładkę API, API Wiadomości i +stwórz nowy token

Wprowadzamy nazwę tokenu np SMS, wybieramy wcześniej wprowadzonego użytkownika, Kanał wysyłki, Sprawdzenie statusu (Pull) i zapisać zmiany

  1. Ustawić utworzony Token jako aktywny
  2. Skopiować Token API

 

W programie Ortodoncja (Ustawień dokonujemy na serwerze)

  1. Wejść w Ustawienia / Komunikacja 
  2. Zaznaczyć Włącz komunikację sms z pacjentami
  3. Wkleić skopiowany wcześniej Klucz Api
  4. Dodać Skróconą nazwę jednostki organizacyjnej
  5. Można wprowadzić również dodatkową linię przesyłaną w SMS pod informacją przypominającą o wizycie
  6. Zatwierdzić OK. 

Wysyłanie wiadomości

Po zaplanowaniu wizyty w terminarzu program co 5 min sprawdza przygotowane wiadomości do pacjentów i przekazuje je do kolejki wysyłek. Tam czekają na wysłanie. 

Wiadomości przypominające o wizycie wysyłane są na dzień przed wizytą. 

Wiadomości dotyczące wizyt zaplanowanych na sobotę, niedzielę i poniedziałek wysyłane są w piątek poprzedzający wizyty. Wysyłanie odbywa się w godzinach 8:00 do 22:00 co 30 minut.

W terminarzu najeżdżając myszą na zaplanowaną wizytę możemy zobaczyć status wiadomości SMS.

Możliwe statusy:

  • Wiadomość przygotowana do wysłania. Oznacza że wiadomość została zapisana do kolejki ale jest jeszcze lokalnie przechowana. Co minutę program synchronizuje stan wiadomości. Taka wiadomość zostanie przesłana w kolejnym cyklu  (za minutę ) lub zaraz po uzyskaniu połączenia internetowego jeśli chwilowo takiego nie było.
  • Wiadomość wysłana. Wiadomość poprawnie przygotowana i oczekuje odpowiedniego terminu wysyłki. Dzień przed wizytą zostanie przesłana.
  • Wiadomość nie wysłana – Klient nie miał wpisanego nr telefonu lub wizyta dotyczy tego samego dnia (jest umówiona na dzisiaj). Jak w przypadku wiadomości email nie wysyłamy takiego powiadomienia.
  • Błąd – wiadomość nie dostarczona. Błędny klucz API,  Błędny nr telefonu, Operator nie był w stanie przetworzyć wiadomości
  • Wiadomość w trakcie przetwarzania – aktualnie wysyłana przez operatora lub jeszcze nie wysłana z powodu braku środków na koncie
  • Wiadomość dostarczona. Poprawnie wysłana i jest na telefonie pacjenta
  • SMS – Sprawdź stan konta na mprofi.pl być może brakuje środków na wysłanie sms. Taki komunikat kiedy nie ma już środków do wysłania  wiadomości

Każda wiadomość o zaplanowanej wizycie może być anulowana, jeśli nie została jeszcze wysłana poprzez usunięcie wizyty z terminarza, lub klikając prawym przyciskiem myszy na wizycie i wybierając “ Nie wysyłaj wiadomości SMS.

Wiadomości przed wysłaniem mogą być modyfikowane jednak aby wpłynąć na wysyłkę wiadomości zmiana musi być dokonana najpóźniej 24 godziny przed wizytą.

Obsłużone są zdarzenia.

  • Usunięcie wizyty z terminarza
  • Przesunięcie wizyty na inny termin
  • Zmiana numeru telefonu pacjenta
  • Zmiana pacjenta w wizycie
  • Oznaczenie “Nie wysyłaj wiadomości SMS”

Możliwe jest pobieranie odpowiedzi SMS od klientów. W tym celu prosimy o kontakt z biurem Ortobajt. 

Pacjent po otrzymaniu wiadomości SMS przypominającej o zaplanowanej wizycie może w smartfonie wybrać odpowiedz i wprowadzić treść która zostanie później przesłana do Ortodoncji.

Odpowiedź zobaczymy w terminarzu najeżdżając na zaplanowaną wizytę.

 

START TYPING AND PRESS ENTER TO SEARCH