Przenoszenie bazy do nowego komputera
ETAPY PRZENOSZENIA BAZY DANYCH DO NOWEGO KOMPUTERA
Pierwszą czynnością jaką należy wykonać jest stworzenie kopii bazy danych na zewnętrznym nośniku pamięci. W tym celu należy:
- Podłącz dysk zewnętrzny do starego komputera (pendrive/dysk twardy USB).
- Uruchom program Ortodoncja na starym komputerze i otwórz kartę dowolnego pacjenta.
- W głównym oknie programu w menu Narzędzia wybierz opcję Stwórz kopię bazy
4. Otworzy się okno wyboru miejsca zapisania zapisania bazy. Wybierz wcześniej podłączony nośnik zewnętrzny i potwierdź.
5. Po zakończeniu kopiowania podłącz dysk do nowego komputera i skopiuj bazę.
REJESTRACJA PROGRAMU
Przy pierwszym uruchomieniu programu pojawi się okno informacyjne o pierwszym użyciu programu, w którym należy wybrać opcję .
Po wybraniu opcji ,,Tak” pojawi się okno rejestracji w którym konieczne będzie podanie swoich danych:
Gdy proces zakończy się powodzeniem, pojawi się komunikat, a następnie okno ze szczegółami licencji:
ZGRYWANIE BAZY DANYCH NA NOWY KOMPUTER
W celu zgrania bazy danych na nowy komputer należy:
- Uruchomić program Ortodoncja 9.
2. Po uruchomieniu programu otworzy się okno dialogowe w którym należy wybrać opcję OTWÓRZ BAZĘ ORTODONCJA 7 lub 9
3. Po wybraniu odpowiedniej wersji bazy pojawi się nowe okno.
W wyświetlonym oknie wybieramy bazę z rozwijanej listy, bądź też klikamy na
W drugim przypadku należy wskazać, gdzie fizycznie na dysku znajduje się plik z bazą danych (plik z rozszerzeniem o7db):
Przy starszych wersjach programu, może pojawić się informacja, że baza wymaga konwersji do najnowszej wersji programu. Dodatkowo spyta się, czy wykonać kopię zapasową przed konwersją bazy (należy wybrać ).
Sugerujemy wykonanie kopi zapasowej.
Rozpocznie się proces tworzenia kopii zapasowej bazy oraz proces konwersji bazy:
Po zakończeniu tego procesu należy nadać dla każdego użytkownika jego login oraz hasło. W przypadku jednak, gdy nie został wcześniej utworzony nowy lekarz – program Ortodoncja utworzy go.
W przypadku, gdy użytkowników jest kilku, należy również podać, kto będzie administratorem bazy (jej głównym lekarzem) – jest to wymagane aby mieć dostęp do panelu administratora.
Gdy proces nadawania loginów i haseł zostanie zakończony, program wyświetli komunikat:
Skonwertowana baza zostanie otworzona – należy podać nazwę użytkownika i hasło zdefiniowane wcześniej, aby otworzyć kartotekę.